Sok z imbiru smaczne remedium na wiele schorzeń

W naszej kuchni posiadamy wiele przypraw, które nie tylko nadają potrawom niepowtarzalny smak i aromat, ale także mogą zbawiennie działać na zdrowie naszego organizmu. Większość z nich wspomaga proces trawienia i przyspiesza metabolizm, jednak niektóre z nich mają o wiele szersze spektrum zastosowań. Do takich skarbów zalicza się między innymi imbir. Choć kojarzymy go głównie z kuchnią indyjską, możemy użyć go również do naszych tradycyjnych polskich potraw. Jeżeli naszym celem jest poprawa stanu zdrowia najlepiej spożywać surowy korzeń lub pić sok z imbiru, w tych formach zachowamy najwięcej z jego cennych prozdrowotnych właściwości.

Naturalny lek na wiele dolegliwości

Imbir znany jest przede wszystkim ze swojej rozgrzewającej mocy i pikantnego smaku, który piecze w język. Jednakże ma on również szereg innych właściwości, które pozytywnie wpłyną na nasz organizm. Należą do nich:

  • właściwości przeciwzapalne,
  • przeciwdziałanie problemom trawiennym,
  • wspomaganie procesu odchudzania poprzez przyspieszenie przemiany materii,
  • przeciwdziałanie chorobom przenoszonym przez wirusy,
  • właściwości antybakteryjne,
  • pomoc w zbijaniu gorączki,
  • zwalczanie nudności, wzdęć i przeciwdziałaniu wymiotom,
  • poprawa stanu naturalnej odporności na choroby i wirusy,
  • łagodzenie różnego rodzaju dolegliwości bólowych, jak na przykład bóle reumatyczne, mięśniowe czy nawet ból głowy,
  • przeciwdziałanie problemom układu krążenia.

Co sprawia, że imbir tak dobrze działa na nasze zdrowie

Oprócz tych wszystkich zalet imbir zawiera też wiele cennych substancji odżywczych, takich jak witaminy z grupy B, witaminę E, C, oraz minerały: potas, sód, wapń, żelazo, cynk, mangan, fosfor i selen. Dzięki nim wspomaga prawidłowe funkcjonowanie całego organizmu.

Jak spożywać sok z imbiru?

Gdy zadbamy o to, by nasz napój pochodził od sprawdzonego producenta, a jego skład był w pełni naturalny i ekologiczny, możemy traktować go jako zdrową przekąskę i pijąc solo bez żadnych dodatków lub tylko rozcieńczając go wodą z cytryną. Ponadto nadaje się on też jako dodatek do innych dań takich jak:

  • desery, a zwłaszcza ciasteczka imbirowe,
  • potraw pochodzących z jednej z kuchni egzotycznych na przykład indyjskiej lub chińskiej,
  • ostre sosy,
  • pikantne zupy.

Nada się również do filiżanki herbaty z cytryną i miodem. Taki napój na pewno nas rozgrzeje i pomoże pokonać pierwsze objawy przeziębienia. Dzięki takim naturalnym wspomagaczom odporności uchronimy się przed atakującą nas, zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym, grypą.

Wood obraz autorstwa freepik - www.freepik.com